فرنود لامپ ۱۰ بازی ماجراجویی اشاره و کلیک که می‌توانید روی اندروید تجربه کنید , ویرایش - لامپ فرنود

در بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیکی، بازیکن از ماوس برای تعامل با محیط، حل معماها و مکالمه‌کردن باشخصیت‌های جالب استفاده می‌کند. این بازی‌ها در حال حاضر آن‌طور که در دهه‌ی ۹۰ محبوبیت داشتند طرف‌دار ندارد ولی ژانر هنوز نمرده است. بازی‌های خوبی همچنان در گوگل پلی استور در این ژانر می‌توان پیدا کرد. ما هم تصمیم گرفتیم تا نگاهی به بازی‌های ماجراجویی که می‌توان روی پلتفرم موبایل یافت می‌شوند بیاندازیم و بهترین بازی های ماجراجویی اندروید را برایتان گردآوری کنیم. این بازی‌ها همگی ذهن‌تان را به‌خوبی به چالش می‌کشند و در عین حال هم قصه‌ای بسیار خوب برایتان تعریف می‌کنند.

Yesterday

بازی Yesterday از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

Yesterday عنوان جنایی معمایی عالی برای علاقه‌مندان به این ژانر است. خط داستانی بالغ بازی سوی تاریک‌تری از شهر نیویورک را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌ای از قتل‌ها شهر را به لرزه درمی‌آورد و پیداکردن قاتل برعهدهٔ شماست. بازیکن در نقش سه شخصیت بازی می‌کند از جمله یک بیمار مرموز که حافظه‌اش را ازدست‌داده و بی‌جهت وارد این مخمصه می‌شود.

بازی دنباله‌روی مکانیک‌های سنتی اشاره و کلیک است و سیستم راهنمایی برای کمک‌کردن به شما در موقعیت‌های خسته‌کننده نیز تعبیه شده است. بازی‌های ماجراجویی به داشتن این سیستم شهره هستند. بسیاری از سکانس‌های بازی محک زنندهٔ منطق شما هستند و لازم است در آنها آیتم‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را با هم ترکیب کنید تا مراحل دشوار را رد کنید. دیالوگ‌ها گاهی اوقات حوصله سر بر می‌شوند اما بااین‌حال نقش مهمی در حل راز دارند چراکه به شفافیت بخشیدن به زندگی و سرگذشت مظنون‌های احتمالی کمک شایانی می‌کنند. گرافیک بازی فوق‌العاده و تمیز است. Yesterday مانند یک بازی کلاسیک ماجراجویی رایانه‌ای به توجه به جزئیات اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و بیشتر شبیه یک رمان گرافیکی جذاب است. موضوعات جاافتاده بازی، خشونت و لحن تند بازی شاید برای کودکان مناسب نباشد. این بازی برای بزرگسالان ساخته شده و به‌ندرت چیزی مشابه آن را می‌شود بر روی گوشی همراه پیدا کرد. اگر به بازی‌های جنایی علاقه دارید از تجربهٔ این عنوان غافل نشوید.

Fester Mudd

بازی Fester Mudd از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

Fester Mudd یادآوری بازی‌های خاطره‌انگیز SCUMM مانند Maniac Mansion و  Day of the Tentacle است. جلوه‌های بصری پیکسلی و مدل طراحی اشیا حس نوستالژی را در بازیکنان سبک ماجراجویی زنده خواهد کرد. اگر از تازه‌واردان به این ژانر هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم بازی‌های ساخت LucasArts را پیش از انجام این بازی تجربه کنید.

اپیزود ۱ سری Fester Mudd series در غرب وحشی جریان دارد که شخصیت اصلی داستان، فستر ماد توسط برادرش دعوت شده تا در شهر Loamsmouth طلا پیدا کند. اولین چپتر با مجموعه‌ای سرگرم‌کننده از پازل‌ها و تعامل شخصیت‌ها شروع می‌شود که به فستر کمک کند به این طلای کمیاب دست پیدا کند. اکثر پازل‌ها نیازمند گردآوری آیتم هستند و هیچ سیستم راهنمایی در بازی وجود ندارد ولی هرازچندگاهی سرنخ‌های ارائه شده توسط فستر به شما در حل پازل‌ها کمک خواهند کرد.

بازی لحظات خنده داری و شخصیت‌های شوخ‌طبعی برای تعامل دارد. اولین چپتر بیشتر جنبهٔ معرفی دارد و تعداد پازل‌ها تا حد زیادی جبران‌کننده مدت‌زمان کوتاه بازی هستند.

The Lost City

بازی The Lost City از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

بازی The Lost City الهام گرفته از سری بازی‌های Myst دربردارندهٔ جلوه‌های بصری چشم نوازی است که شما را مسحور خود می‌کند. چشم‌اندازهای خیره‌کنندهٔ بازی داستان‌هایی برای گفتن دارند. نگاه کندن از چنین طراحی‌هایی زیبایی کار دشواری است ولی نمی‌شود تمام‌وقت خود را صرف زل‌زدن به این مناظر کنید زیرا پازل‌ها انتظار شما را می‌کشند.

The Lost City یک بازی گشت‌وگذار محور ماجراجویی است که به شما اجازه می‌دهد جزیره‌ای استوایی مملو از مناظر شگفت‌انگیز و معماها را زیر پا بگذارید. بازیکنان باید پازل‌ها را از یک منظره به منظرهٔ دیگر حل کنند و آیتم‌های تعبیه شده در این مکان‌ها را پیدا کنند و از آنها برای حل مشکلات منطقی استفاده کنند. گیم‌پلی بازی به مکانیک‌های سنتی بازی‌های ماجراجویی وفادار است اما اتمسفر و چشم‌اندازهای بازی تجربه‌ای سورئال برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند که فراموش‌کردن آن زمان زیادی می‌برد. بازی شاید داستان گیرایی نداشته باشد ولی گرافیک زیبایش شما را مجذوب آن می‌کند و اگر پیش‌ازاین بازی‌های سری Myst را تجربه کرده باشید گیم‌پلی بازی یادآور این بازی‌ها می‌شود.

The Passenger

بازی The Passenger از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

The Passenger  بازی ای کوتاه اما جذاب است که جلوه‌های بصری طراحی شده با دست دارد. این سبک طراحی شما را به یاد عناوین کلاسیک ماجراجویی گرافیکی می‌اندازد. بازی شما را در کنترل شخصیت کارآگاهی که انگار از یک رمان نوآر بیرون‌آمده قرار می‌دهد. مانند هر بازی ماجراجویی دیگر The Passenger به شما اجازه می‌دهد بر روی ناحیه‌ای کلیک کنید تا بازپرس به آنجا حرکت کند و آیتم‌های موردتوجه را گردآوری کند. شما سپس به سکانس قطار برده می‌شود تا در آنجا به دنبال سرنخ‌های دیگر بگردید. این بازی کار بازیکنان را در پیداکردن آیتم‌های موردنیاز برای پازل‌ها با های‌لایت‌کردن آنها راحت‌تر می‌کند.

The Passenger دارای چندین اپیزود است و اولین اپیزود بازیکنان را کاملاً سردرگم می‌کند. بااین‌حال این اپیزود سنگ بنای اپیزودهای بعدی است و بازیکنان را در تعلیق نگه می‌دارد تا به آنچه که در اپیزود ۲ رخ می‌دهد فکر کنند. از دیگر جنبه‌های شاخص بازی می‌توان به گرافیک خوب، موسیقی فراموش‌نشدنی و گیم‌پلی عالی اشاره کرد. از طرف دیگر بازی بسیار کوتاه است و تنها شش سکانس پازل برای حل‌کردن دارد.

Reperfection

بازی Reperfection از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

Reperfection یک بازی ماورای طبیعی هیجانی با داستانی جالب و گرافیک فوق‌العاده نوآری دارد که مضمون بازی را به‌خوبی جلوه می‌دهد. در این بازی پروتاگونیست قابلیتی دارد که با نگاه‌کردن به چشمان یک فرد مرده می‌تواند به گذشته سفر کند. همسر او در یک تصادف جانش را ازدست‌داده و او هیچ راه دیگری جز استفاده از این قابلیت برای بازگرداندن همسرش به زندگی ندارد. آیا او در تغییر گذشته‌اش موفق می‌شود؟ فقط او می‌تواند با حل‌کردن پازل‌ها و تعامل باشخصیت‌های بازی به خودش کمک کند.

بازی شبیه یک کمیک‌بوک تعاملی زیباست و هر پنل با پازلی جدید جان می‌گیرد و اجازه می‌دهد با اشیا و اشخاص تعامل کنید تا پرده از اسرار بازی بردارید. حل‌کردن پازل‌ها، پنل‌های جدیدی را باز می‌کند. گرافیک سیاه‌وسفید دوبعدی Reperfection فوق‌العاده زیبا هستند. توجه به جزئیات و طراحی سبک نوآر بازی اتمسفر تاریکی را خلق می‌کند که شما را مجذوب هر صفحه می‌کند.

Broken Sword: Director’s Cut

بازی Broken Sword: Director’s Cut از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

وقتی اولین‌بار بازی Broken Sword: The Shadow of the Templars را بر روی رایانه‌ام بازی کردم شیفتهٔ جلوه‌های بصری باشکوه و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن شدم. نسخهٔ Director’s Cut برای اندروید گرافیک بهبودیافته و ویژگی‌های جدید بیشتری دارد از جمله یک حالت خاص که در آن می‌تواند باشخصیت نیکول بازی کنید. بازی پازل‌های فراوانی دارد و حل‌کردن بعضی از آنها می‌تواند دشوار باشد. نسخهٔ اندروید Broken Sword از صفحهٔ لمسی گوشی همراه به‌خوبی بهره می‌برد و گیم‌پلی اشاره و کلیک را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. گیم‌پلی آرامش‌بخش، پازل‌های چالش‌برانگیز و پیش‌زمینه زیبای پاریس از جمله دلایلی است که باید این بازی را بر روی تبلت یا گوشی اندروید خود تجربه کنید. بازی Broken Sword نه فقط یکی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید و بلکه یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی تاریخ است.

The Silent Age

بازی The Silent Age از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

The Silent Age بر روی سفر در زمان محوریت دارد و اوایل دهه هفتاد میلادی جریان دارد. پروتاگونیست، جو به‌عنوان سرایدار یک سازمان کار می‌کند و در این حین دستگاه سفر در زمان را پیدا می‌کند. حال وقت آن رسیده که او این جهان را نجات دهد.

این دستگاه سفر در زمان او را به اوایل دههٔ هفتاد میلادی می‌برد جایی که او با موانع و خطرات متعددی روبه‌رو می‌شود. خوشبختانه شما می‌توانید به او در حل معما کمک کنید. شما باید به جو در ماجراجویی شهری‌اش  و در دوری‌کردن از پلیس و رفتن از ناحیه‌ای به ناحیه به دنبال سرنخ‌های اسرارآمیز کمک کنید. شما باید با حل پازل‌ها در رسیدن به هدفش با او همکاری کنید. این بازی ماجراجویی اپیزودیک طولانی نیست و سؤال‌های زیادی را بی‌جواب می‌گذارد بااین‌حال The Silent Age همچنین دارای تعدادی پازل شگفت‌انگیز و حال و هوایی فوق‌العاده است.

The Great Fusion

بازی The Great Fusion از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

The Great Fusion بازی اشاره و کلیکی ماجراجویی بر روی اندروید است که موضوعی غیرمعمولی دارد. بازی پر از خوشمزگی و تعدادی پازل‌های عجیب است. بازی در جهانی ویرانشهری قرار دارد و شما کنترل یک برنامه‌نویس را برعهده می‌گیرد که به کارهای عجیبی برمی‌خورد از جمله سرقت از بانک و شراکت در یک عملیات نجات. رابط کاربری اشاره و کلیک به بازیکن اجازه می‌دهد آیتم‌های لازم را بردارد و از آنها برای حل پازل‌ها استفاده کند. سیستم راهنمای بازی سرنخ‌ها را از طریق یک تلفن همراه مجازی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. داستان The Great Fusion بسیار تعجب‌برانگیز و پازل‌هایش به همان اندازه سردرگم کننده که آن را به بازی ای جالب و خنده‌دار تبدیل می‌کند.

Finding Teddy

بازی Finding Teddy از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

Finding Teddy درباره ماجراجویی‌های یک دختر کوچک است که وارد کابوس خود شده تا خرس عروسکی دوست‌داشتنی‌اش را از چنگال یک هیولا نجات دهد. بازی ترکیب متعادلی از ماجراجویی اشاره و کلیک و پازل‌های موزیکال به بازیکن ارائه می‌دهد. هر محیط جدید با ملودی‌های جادویی همراه است که فقدان دیالوگ در بازی را جبران و گیم‌پلی را بیش‌ازپیش فراگیر می‌کند.

بازی به شما اجازه می‌دهد در غارها، جنگل‌ها و دیگر محیط‌ها گشت‌وگذار کنید. موسیقی مرتبط با هر محیط جدید امبیانس بی‌نظیری را خلق می‌کند. متأسفانه مدت بازی کوتاه است اما از نظر داستانی فوق‌العاده است. توصیه می‌کنیم هنگام انجام بازی از هدفون استفاده کنید.

Kaptain Brawe: A Brawe New World

بازی Kaptain Brawe: A Brawe New World از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

گیم‌پلی Kaptain Brawe و جلوه‌های بصری سرزنده و رنگارنگ آن شما را به یاد بازی‌های LucasArts می‌اندازد. گرافیک کارتونی، پازل‌های استادانه طراحی شده و شخصیت‌های بامزه بازی خاطرات شیرین بازیکنان از بازی‌های قدیمی ماجراجویی را زنده می‌کند.

داستان Kaptain Brawe: A Brawe New World پیرامون شخصیتی به نام Kaptain Brawe جریان دارد که خودش را در میانه یک توطئهٔ کهکشانی پیدا می‌کند و او را وادار می‌کند تا در کهکشان به دنبال جوابی برای حل آن بگردد. در طی ماجراجویی‌اش، او باشخصیت‌های عجیب ملاقات می‌کند و پازل‌های بسیاری را پیدا می‌کند که به نظر من بسیار پیچیده‌تر از پازل‌ها و معماهایی است که در بازی‌های دیگر این لیست دیده می‌شوند. بازی دو سطح سختی دارد: هارد کور و کژوال. درجهٔ سختی هارد کور شاید برای بازیکنان تازه‌وارد گزینهٔ خوبی نباشد اما بااین‌حال سیستم راهنما در بازی وجود دارد تا به آنها در حل پازل‌ها کمک کند.

خط داستانی Kaptain Brawe خوب و زیرکانه است ولی اغلب اوقات پازل‌های عجیب غریب و گرافیک فوق‌العاده آن برای بازیکنان ژانر ماجراجویی جذابیت دارد. این بازی میان ستاره‌ای اشاره و کلیکی را می‌شود به‌صورت رایگان بر روی اندروید دانلود کرد.

منبع: LevelSkip

صفحه‌ی اصلی بازی گیمر بازی| اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 26 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 16 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.