فرنود لامپ اهمیت استفاده از چراغ های پارکی چیست ؟ - لامپ فرنود

اهمیت استفاده از چراغ های پارکی

سیستم های روشنایی در مناطق سبز خدماتی را ارائه می دهند که همیشه مورد استقبال شهروندان به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ قرار می گیرد. به طور خلاصه، مزایای قابل دستیابی را می توان در درجه اول در استفاده کامل از فضاهای سبز در عصر و شب در شرایط ایمن خلاصه کرد.

نورپردازی در فضای عمومی

نورپردازی در فضای باز برای جامعه ما ضروری است. باید محیطی ایجاد کند، منطقه قابل مشاهده باشد، الزامات ایمنی جاده را برآورده کند، احساس امنیت و ایمنی شخصی را در نظر بگیرد و به گونه ای استفاده شود که با منابع و محیط زیست باشد.
گسترش روشنایی عمومی در طول زمان شیوه زندگی ما را تغییر داده است. نور مصنوعی روز را تا شب گسترش داده و در وهله اول فعالیت های جدیدی را امکان پذیر کرده است. در حالی که قبلاً شب به عنوان تهدید تلقی می شد، امروزه بخش مهمی از فعالیت های اجتماعی ما در این زمان انجام می شود.

اهمیت استفاده از چراغ های پارکی 

روشنایی پارک با چراغ های مدرن

ما می دانیم که پارک ها در هر شهر یا شهرکی چقدر اهمیت دارند، زیرا وجود فضای سبز کیفیت زندگی جمعیتی را که در آنجا زندگی می کنند بهبود می بخشد. بنابراین نورپردازی خوب برای پارک ها از اهمیت اساسی برخوردار است تا اقامتی دلپذیر و ایمن امکان پذیر باشد.

دقیقاً ارتباط فضای سبز با بافت شهری است که باید توجه طراحان را معطوف کند. منظور از مجموعه دسترسی ها و شبکه مسیرهاست، یعنی قسمت هایی از باغ یا پارک که حتی در عصر و شب بیشترین استفاده را دارند. نواحی ورودی هم در سطوح افقی و هم در سطوح عمودی نیاز به نور دارند.

روشنایی یک پارک با اندازه متوسط شامل چندین چراغ است که سعی می کند نور را در سطوح پایین نگه دارد، زیرا مصرف برق همچنان بسیار گران است و حداقل سازگار با محیط زیست نخواهد بود. تغییر به چراغ های پارکی کم مصرف برای روشنایی پارک بهترین گزینه است.

همه ما می دانیم که بودن در یک پارک در ساعات عصر و ماندن در تاریکی به چه معناست، زیرا زمانی که پارک ها با لامپ های سنتی روشن می شدند اغلب اتفاق می افتاد.
لامپ های قدیمی وقتی کهنه می شوند، پس از روشن شدن برای مدت طولانی گرم می شوند و وقتی به دمای بالا می رسند خاموش می شوند و پس از خنک شدن دوباره روشن می شوند. هنگامی که لامپ های قدیمی به چراغ های کم مصرف پارکی تغییر می کند این مشکلات از بین خواهند رفت.

نورپردازی مسیرهای عابر پیاده به عنوان یک راهنمای بصری عمل می کند. ناظر با یک نگاه سریع، مسیر و مقصد را می بیند و برای شناسایی سریع موانع در صورت مرطوب یا لغزنده بودن آن تصمیم می گیرد.

چراغ پارکی

میزان نور چراغ پارکی

تا آنجا که ممکن است به نور زیادی نیاز ندارد و لازم نیست همه مکان ها به یک اندازه روشن باشند. ارتفاع نقطه نور، رنگ نور و کنترل نور باید با کار بصری مربوطه تطبیق داده شود. در میان چیزهای دیگر، روشنایی، یکنواختی، محدودیت تابش خیره کننده و راهنمایی بصری برای روشنایی خوب و تقویت کننده ایمنی مرتبط هستند: هر چه منطقه ترافیک عمومی روشن تر باشد، دیدن موانع آسان تر است. ایمنی با روشنایی یکنواخت مناطق ترافیکی عمومی با حداقل سایه و مناطق تاریک افزایش می یابد. از سوی دیگر، تابش خیره کننده، درک و تشخیص سایر کاربران جاده را دشوارتر می کند.

کاربرد چراغ پارکی

افراد به روشنایی خوب در پارک ها وابسته هستند تا بتوانند اشیا و موانع را تشخیص دهند و همچنین مورد توجه قرار گیرند. روشنایی باید با وضوح، تعداد عابران پیاده، سرعت تردد وسایل نقلیه، پیچیدگی کار رانندگی اطراف پارک، ویژگی های بازتابی جاده و غیره تنظیم شود. به منظور ردیابی مسیر های موجود در پارک و هدف دستیابی به روشنایی یکنواخت، چراغ هایی است که در فواصل مکانی منظم قرار می گیرند. گذرگاه های عابر پیاده مناطق حساس درگیری هستند. چراغ های روشنایی عمودی تضمین می کند که عابران پیاده در شب حتی در مسیرهای مرطوب به وضوح قابل مشاهده هستند.

روشنایی در قسمت هایی از پارک که ترجیحاً دارای ترافیک آرام هستند باید در درجه اول ایمنی عابران پیاده و دوچرخه را در نظر بگیرد. نه تنها نور در جاده مهم است، بلکه عابران نیز باید بتوانند یکدیگر را به خوبی ببینند. با این حال، هیچ انتشار نوری ممکن است ایجاد نشود و کیفیت ماندن در آنجا را مختل کند. بنابریان مهم است که چراغ های پارک در تمامی نقاط پارک حتی در جاهای خلوت نصب شود.

در بخش های مختلف پارک، نورپردازی نه تنها ایمنی و جهت گیری را ارائه می دهد، بلکه فضای جذابی را برای قدم زدن، لذت بردن و آرامش ایجاد می کند.
در پارک ها و مناطق سبز، چراغ های پارکی در درجه اول ایمنی رهگذران را تضمین می کنند. آنها مسیر را مشخص می کنند، به منطقه زیبایی می دهند و جهت گیری را در تاریکی ارائه می دهند. لامپ هایی با ویژگی های پرتو عریض محیطی دلپذیر ایجاد می کنند.

احساس امنیت ذهنی را بهبود بخشد. به همین ترتیب، وضعیت زمین، موانع و اختلاف سطح را می توان از طریق نسبت نور و سایه متعادل بهتر تشخیص داد. و بسته به مرکزیت تأسیسات، درختان نورانی، دیوارها، مجسمه ها و آب نماها نیز فضای خاصی را ایجاد می کنند.

روشنایی پارک با چراغ های مدرن
علاوه بر این، فناوری پیشرفته در طراحی نور، امکانات جدیدی را برای صحنه‌سازی فضاهای عمومی و پارک ها باز کرده است. در مقایسه با سیستم های روشنایی معمولی، از طریق بازده نور بالا و بهره وری انرژی مرتبط و عمر طولانی آن، مزایایی را ارائه می دهد. علاوه بر این، چراغ‌های پارکی دارای نور سفید (گرم) با رندر رنگی خوب، عاری از اشعه ماوراء بنفش هستند و بنابراین سازگارتر با حشرات هستند و به لطف کنترل خوب نور، تلفات پراکندگی کمتری ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، مزایای فنی مانند روشن شدن فوری وجود دارد و قابلیت تنظیم نور، کنترل دینامیکی و ضد سوئیچ را دارد.

سخن پایانی

طراحی نور خوب می تواند مصرف انرژی، انتشار CO2، هزینه های عملیاتی و آسیب به محیط طبیعی را به شدت کاهش دهد. فناوری نورپردازی مدرن و طراحی فضاهای عمومی از طریق مدیریت کارآمد نور می تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی داشته باشد، بنابراین مهم است که فضای عمومی پارک روشن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چراغ های پارکی می توانید با مشاوران ما از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : نورپردازی تاريخ : 2 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.