فرنود لامپ اعتبار گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله شد - لامپ فرنود

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، سردار ذوالقدر در مورد امکان سفر به عتبات عالیات با گذرنامه زیارتی، اظهار کرد: گذرنامه زیارتی امسال برای اولین بار در کشور صادر شد و با توافق با مقامات عراقی، مجوز این گذرنامه برای سفر عتبات عالیات و عراق صادر شد.

وی از صدور بیش از ۹۲۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی از اول محرم تا اربعین خبرداد و افزود: این گذرنامه از اول محرم سال جاری به صورت انبوه صادر شد و در اختیار مراجعان و زائران قرار گرفت و بسیاری از زائران با این گذرنامه در ایام اربعین به سفر زیارتی مشرف شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعتبار این گذرنامه را پنج ساله اعلام کرد و گفت: افق دید ما برای طراحی این نوع گذرنامه این بود که در طول سال برای سفر زیارتی به عراق بتوان از این گذرنامه استفاده کرد.

سردار ذوالقدر تصریح کرد: ما حتی این پیش بینی را هم داشتیم که در سفرهای زیارتی دیگر مانند سفر به سوریه و عربستان سعودی برای حج عمره و تمتع نیز بتوان از این گذرنامه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این گذرنامه در ۱۲ صفحه طراحی شده است گفت: به جز صفحه اول و دوم که مشخصات فرد با عکس است از صفحه ۳ تا ۱۲ تصاویری از خانه خدا، حرم پیامبر اکرم (ص)، حرم امیرالمومنین، حرم امام حسین و حضرت ابوالفضل، حرم امام رضا، حرم زینب کبری و حرم حضرت معصومه (علیهم السلام) تعبیه شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در توافق اولیه که با عراق داشتیم مقرر شد از این گذرنامه در ایام محرم و صفر استفاده شود که استفاده شد اما بعد از ماه صفر نیز همچنان این تردد به عراق ادامه دارد و این گذرنامه‌ها استفاده می‌شود و زائران برای سفر به عراق و عتبات عالیات همچنان می‌توانند از این گذرنامه استفاده کنند.

سردار ذوالقدر در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که گذرنامه عادی و معمولی دارند هم می‌توانند برای گذرنامه زیارتی درخواست دهند گفت: صدور این نوع گذرنامه به دلیل ازدحام جمعیت در ایام اربعین انجام گرفت اما الان هم امکان این کار و این درخواست وجود دارد و مشکلی نیست.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 19 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.