فرنود لامپ بهترین روش های خانگی برای درمان انواع گلودرد - لامپ فرنود

گلودرد یکی از بیماری‌هایی است که همگی ما برای یکبار هم که شده آن را تجربه کرده‌ایم. گلودرد معمولا یکی از علائم برخی از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و یا آنفولانزا است. زمانی که گلو عفونت می‌کند، گلو درد می‌گیرد و همین امر باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

البته باید بدانید انواع گلودرد وجود دارند و همیشه گلو درد به معنای ابتلا به بیماری نیست! افرادی که زیاد صحبت می‌کنند معمولا سوزش و خارش را در گلو خود احساس می‌کنند. مهم نیست گلودرد شما چیست! بلکه باید بدانید روش‌های خانگی برای درمان انواع گلودرد وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

آب ولرم، لیمو تازه و عسل ارگانیک

یکی از روش‌هایی که برای درمان انواع گلودرد مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از ترکیب آب ولرم، لیمو تازه و عسل ارگانیک است. این ترکیب می‌تواند برای درمان انواع عفونت و شناخت آن ها ( با هر منشایی که هستند) مفید واقع شود. عسل می‌تواند التهابات را کاهش دهد و مانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند. لیمو نیز می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌ها را خنثی سازد. ترکیب طعم‌های آنها نیز بسیار لذت‌بخش است و احساسات شما را تحریک می‌کند.

دمنوش آویشن

از جمله درمان‌هایی که برای انواع گلودرد به کار برده می‌شود دمنوش آویشن است. آویشن هم می‌تواند برای درمان گلو درد بدون علائم سرماخوردگی مفید باشد و هم می‌تواند گلودرد ناشی از سرماخوردگی را بهبود ببخشد. آویشن دارای خواص آنتی باکتریالی است و باکتری‌های درون گلو را از بین می‌برد.

همچنین، این دمنوش می‌تواند با خواص آرام‌بخشی که دارد دردهای بدنی را ساکت کند و در نتیجه فرد احساس خوبی را پس از نوشیدن این دمنوش احساس خواهد کرد. به طور کلی، آویشن باعث می‌شود افراد استرس کمتری داشته باشند و نوشیدن آن در زمان خواب گزینه خوبی برای تجربه خواب راحت است.

دمنوش بابونه

یکی دیگر از درمان‌های خانگی که برای انواع گلودرد پیشنهاد می‌شود استفاده از دمنوش بابونه است. بابونه ویژگی‌ها و خواص زیادی را در دل خود جای داده است و نمی‌توان آن را تنها دمنوشی برای درمان انواع گلودرد دانست.

در صورتی که گلو درد شما ناشی از سرماخوردگی است، باید از این دمنوش استفاده نمایید. فواید دیگر دمنوش بابونه به شرح زیر هستند:

  • بابونه دارای خواص ضد سرطانی است.
  • بابونه سطح قند خون را متعادل نگه می‌دارد.
  • بابونه برای کاهش استرس و اضطراب مفید است.
  • بابونه به کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند.
  • بابونه به سلامت قلب کمک می‌نماید.

استفاده از سیر

حتما زمانی که احساس گلودرد داشته‌اید مادربزرگتان به شما گفته است از سیر استفاده کنید. سیر برای درمان انواع گلودرد معجزه می‌کند. سیر یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برد و می‌تواند از وقوع سرطان پیشگیری نماید. سیر می‌تواند به بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند و سلامت عمومی بدن را ارتقا می‌دهد. این ماده غذایی برای کاهش فشار خون ایده‌آل است و مصرف آن جریان خون را در بدن متعادل می‌کند. به طور کلی، هر چقدر بیشتر از سیر استفاده کنید، به همان اندازه سلامتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

علائم گلودرد چیست؟

بهتر است بدانید انواع گلودرد علائم متفاوتی دارند. زمانی که صحبت از گلودرد می‌شود ما یک اصطلاح پوششی را برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها به کار می‌بریم. به همین دلیل، در صورتی که احساس کردید دردی در گلوی شما وجود دارد، بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید. برخی از علائم انواع گلودرد به شرح زیر هستند:

  • احساس خارش
  • احساس درد در مواقع بلع
  • وجود نقاط سفید در گلو
  • احساس بوی بد در دهان
  • متورم شدن و التهاب لوزه‌ها

آیا آلرژی باعث گلودرد می‌شود؟

یکی از انواع گلودرد که شاید بتوان گفت تا حد زیادی شایع است گلودرد ناشی از آلرژی است. آلرژی می‌تواند در اثر موارد مختلفی به وجود بیاید. ممکن است شما نسبت به غذایی که می‌خورید حساسیت داشته باشید و یا ممکن است گردوغبار گل‌ها و درختان باعث بروز حساسیت شوند.

گاهی نیز ممکن است حساسیت و آلرژی به صورت دوره‌ای بیدار شود و پس از مدتی دوباره مخفی گردد. بهتر است بدانید گلودردی که در اثر آلرژی به وجود می‌آید در واقع زنگ هشداری است که باید هر چه سریعتر برای درمان آلرژی خود اقدام کنید.

آیا گلودرد نشان‌دهنده بیماری حاد در سلامتی است؟

یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود در این زمینه است که آیا گلودرد نشان‌دهنده بیماری حادی در سلامتی است! پاسخ به این سوال در برخی از موارد می‌تواند مثبت شد. البته باید بدانید گلودرد در اکثر مواقع یا در اثر صحبت کردن زیاد و یا در اثر ابتلا به بیماری سرماخوردگی و یا آنفولانزا به وجود می‌آید. اما در موارد نادر برخی از بیماری‌های حاد از جمله بیماری ایدز می‌توانند با گلودردی که بهبود پیدا نمی‌کند خود را نشان دهند. در این صورت، بیمار باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کند و روند درمانی را آغاز نماید.

آیا برای درمان گلودرد باید به پزشک مراجعه کنم؟

بیشتر گلودردها خودشان بهبود پیدا می‌کنند. به طور مثال، اگر شما سرما خورده‌اید و از دارو برای بهبود سرماخوردگی خود استفاده می‌کنید، پس از مدتی که دوران بیماری را پشت سر گذاشتید، می‌توانید سلامتی خود را بازیابید. اما در برخی از موارد درمان شما بیش از حد معمول طول می‌کشد.

اگر بیش از دو هفته است که گلودرد دارید و با هر روشی که می‌روید بهبود پیدا نمی‌کند، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که مشکل جدی در سلامتی شما به وجود آمده است و باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

چگونه بهترین پزشک برای درمان گلودرد را پیدا کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم به معرفی روش‌های خانگی برای درمان انواع گلودرد بپردازیم. همانطور که متوجه شده‌اید روش‌های درمانی مختلفی برای درمان گلودرد وجود دارد. استفاده از ترکیب لیمو عسل، دمنوش آویشن و بابونه می‌تواند گزینه مناسبی برای درمان باشد.

پیشنهاد می‌شود در صورتی که گلودرد شما بیش از دو هفته طول کشید، برای درمان به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است نشان‌دهنده مشکل حادی در سلامتی باشد. زمانی که گلودرد دارید باید از خوردن غذاهای جامد و سرخ‌کرده برحذر باشید و به سراغ غذاهای آبکی و ولرم بروید. اگر به دنبال مرکز مناسبی برای یافتن بهترین پزشک‌ها هستید، می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 18 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 14 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.