فرنود لامپ بررسی مشخصات آیپد پرو 2021 ؛ بهترین آیپد اپل - لامپ فرنود

بررسی مشخصات آیپد پرو ۲۰۲۱ ؛ بهترین آیپد اپل

ایپد پرو ۲۰۲۱ اپل با نمایشگر XDR و تراشه M1 روانه بازار شده است. اما آیا آی پد پرو ۲۰۲۱ می‌تواند موفقیت‌های نسل قبلی را تکرار کند؟ در ادامه این مقاله، بررسی مشخصات آیپد پرو ipad pro 2021 را خواهید خواند.

اپل سال گذشته از دو محصول جدید آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی رونمایی کرد و حالا پس از گذشت تقریبا یک سال از عرضه این دو آیپد، نسل جدید آی پد پرو در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده است. سری آیپد پرو اپل همیشه از زمان عرضه اولین مدل خود به عنوان معیاری برای سنجش سایر تبلت‌ها به حساب می‌آمده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

آیپد پرو ۲۰۲۰ که هم اکنون نیز در بازار به فروش می‌رسد دارای نمایشگر ProMotion با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در کنار بدنه‌ای ساخته شده از بهترین مواد و صد البته عملکرد نرم افزاری فوق‌العاده قدرتمند و سریع است. اگر آن را با کیبورد جادویی و پد لمسی این کیبورد هم ترکیب کنید، یک لپ‌تاپ همه چیز تمام در اختیار خواهید داشت. با وجود تمام نقاط قوتی که نسل قبلی آیپد داشت و با توجه به سرعت بالای پیشرفت فناوری به احتمال خیلی زیاد آیپد پرو ۲۰۲۱ محصولی کامل‌تر و قدرتمندتر از قبل خواهد بود و شاید بهترین آیپد پرو اپل تا به امروز باشد. با معرفی این محصول همراه پلازامگ باشید.

 

بررسی آیپد پرو ۲۰۲۱

ما در این مطلب بررسی آیپد پرو ۲۰۲۱، تمامی اطلاعاتی که در ارتباط با آیپد پرو ۲۰۲۱ بررسی شده است را مرور خواهیم کرد.

 

طراحی

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که اپل در آی پد پرو ۲۰۲۱ حداقل در بخش طراحی ظاهری دست به تغییرات زیادی نزده است. اپل سال گذشته آیپد ایر و آیفون ۱۲ را بر اساس طراحی و فرم فاکتور سری آیپد پرو روانه بازار کرد و همین موضوع سبب شد اکثر محصولات اپل از لحاظ طراحی شکل و فرم یکپارچه‌ای داشته باشند.

با این حال، ابعاد شاسی ایپد پرو ۲۰۲۱ کمی تغییر یافته است. مدل ۱۲٫۹ اینچی، نیم میلی متر ضخیم تر از مدل سال قبل است که البته ممکن است متوجه تفاوت آن نشوید. همچنین ۴۱ گرم نیز سنگین تر از آیپد پرو مدل سال ۲۰۲۰ است. به احتمال زیاد دلیل این تفاوت وزن، وجود صفحه نمایش XDR است.

این تبلت دارای قاب پشتی و قاب آلومینیومی است و قسمت جلویی آن شیشه ای با روکش مقاوم در برابر خط و خش است. اما اگر می‌خواهید از آن در برابر ضربه و خط خوردگی محافظت کنید، باید یک قاب خریداری کنید.

 

در آی پد پرو ۲۰۲۱ چهار بلندگو وجود دارد که دو عدد در بالای دستگاه و دو عدد در لبه پایینی قرار دارد. قسمت پایینی دستگاه همچنین دارای درگاه USB-C به همراه درگاه Thunderbolt است. لبه سمت راست آن برای شارژ مجدد قلم اپل طراحی شده است ( این قلم مغناطیسی است، بنابراین به کنار ایپد می‌چسبد). دکمه‌های تنظیم صدا نیز در بالای لبه سمت راست قرار دارند.

 

تبلت اپل ۲۰۲۱ در رنگ‌های نقره ای و خاکستری به فروش می‌رسد، بنابراین گزینه‌های رنگی شما در اینجا محدود است. با این حال، هر دو آن‌ها جذاب به نظر می‌رسند.‌

 

در ویدیوی زیر می‌توانید با «هر آنچه در مورد آیپد پرو اپل ۲۰۲۱ می‌دانیم» آشنا شوید.

مشخصات ایپد پرو ۲۰۲۱ اپل

اپل در مورد مشخصات ipad pro 2021 و پردازنده آیپد انقلاب کرده است. اولین پردازنده سیلیکون اپل، M1، آنقدر محبوب شد که اکنون در ایپد پرو ۲۰۲۱ نیز ظاهر شده است. مشخصات ipad pro 2021، پردازنده M1 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای، ۵۰٪ عملکرد پردازشی سریعتر و ۴۰٪ گرافیک سریعتر از iPad Pro 2020 را ارائه می‌دهند. این یک گام مهم رو به جلو در مورد مشخصات ipad pro 2021 است.

سیلیکون جدید طوری طراحی شده است که iPad Pro را تبدیل به یک دستگاه قدرتمند کند. این آیپد برای انجام کارهایی مانند ویرایش ویدئو، طراحی، یا انجام سایر کارهای نیازمند قدرت، عملکرد فوق العاده ای دارد. مشخصات ipad pro 2021 جدید برنامه‌های معمولی آیپد شما را موثرتر از مدل‌های قبلی اجرا می‌کند. اما اگر به دنبال استفاده از نرم افزارهای تخصصی هستید، احتمالاً از چیپست M1 بیشتر از بقیه کاربران قدردانی کنید.

مشخصات ipad pro 2021 و پردازنده M1 همچنین به دلیل قدرت بسیار بالای خود معروف هستند. M1 ترکیبی از هسته‌های با کارایی بالا و عملکرد عالی را ارائه می‌دهد و بسته به نیازهای یک کار خاص، نوع استفاده از آن‌ها را تنظیم می‌کند. اپل همچنین پورت‌های آیپد پرو را ارتقا داده است.  علاوه بر USB-C، این دستگاه هم اکنون از Thunderbolt و USB 4 نیز پشتیبانی می‌کند. پورت USB-C در iPad Pro جدید اولین پورت USB-C از این شرکت است که از اتصالات Thunderbolt نیز پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که سرعت انتقال اطلاعات تا چهار برابر افزایش می‌یابد و همچنین به این معنی است که مجموعه ای از دستگاه‌های مختلف می‌توانند به iPad شما متصل شوند.

اپل از سطح ذخیره سازی بالاتری برخوردار است و iPad Pro (هر دو ۱۱ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ) اکنون حداکثر ۲ ترابایت را ارائه می‌دهند. جالب اینجاست که اپل مدل‌های با حافظه کمتر را حذف نکرده است و آن‌ها همچنان نیز با همان قیمت قبل ارائه خواهند شد. مدل‌های مجهز به ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت دارای ۸ گیگابایت رم هستند. این یک بهبود در مقایسه با رم ۶ گیگابایتی ارائه شده در سال ۲۰۲۰ است. به علاوه، مدل‌های ۱ ترابایت و ۲ ترابایت دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند.

آیپد پرو ۲۰۲۱ با اتصال ۵G

آیفون ۱۲ اولین محصول تولیدی اپل بود که با پشتیبانی از ۵G روانه بازار شد. اپل بالاخره نسل پنجم را به محصولات خود اضافه کرد و از حالا به بعد پیش‌بینی می‌شود کم کم قابلیت ۵G را در دیگر محصولات آن‌ها از جمله آیپد پرو ۲۰۲۱ نیز ببینیم.

با این کار نه تنها سرعت اینترنت آیپد پرو بالاتر می‌رود، بلکه به اشتراک گذاری فایل‌های با حجم بالا نیز با سرعت بسیار بیشتری صورت می‌پذیرد.

نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱

در سال‌های گذشته نسخه‌های متوسط و بزرگ آیپد پرو معمولاً از نظر قابلیت‌ها مشابه یکدیگر بودند. ما انتظار داشتیم که آن‌ها از نظر اندازه و وضوح صفحه نمایش، ظرفیت باتری و قیمت متفاوت باشند، اما نه از نظر ویژگی‌های کلیدی. امسال یک ویژگی پرچمدار وجود دارد که فقط در مدل ۱۲٫۹ اینچی موجود است و توضیح می‌دهد که چرا قیمت این مدل ۱۰۰ دلار افزایش داشته است.

 

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

 

آیپد Pro بزرگتر دارای صفحه نمایشی به نام Liquid Retina XDR است. صفحه نمایش XDR مبتنی بر فناوری نور پس زمینه مینی LED است، که به این معنی است که می‌تواند رنگ‌های پیچیده و ظریف را روی صفحه نمایش دهد.

از نظر مشخصات فنی ipad pro 2021، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی قادر است ۱۰۰۰ نیت روشنایی تمام صفحه، ۱۶۰۰ نیت حداکثر روشنایی در HDR و به علاوه، نسبت کنتراست یک میلیون به یک ارائه دهد. مدل ۱۱ اینچی هنوز به ۶۰۰ نیت روشنایی محدود شده است. صفحه نمایش همچنین دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است، به این معنی که تصویر روی صفحه نمایش دو برابر سریع تر از بسیاری از تبلت‌های دیگر به روز می‌شود.

صفحه نمایش تصویری واضح با کیفیت عالی را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش بسیار خیره کننده است که می‌توان فیلم‌ها را روی آن تماشا کرد و از آن‌ها چند برابر بیشتر لذت برد. همچنین برای ویرایش ویدئو نیز به همان اندازه چشمگیر است و این دستگاه را برای تولید کنندگان محتوا، جذاب کرده است.

 

وضوح تصویر ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ است که به ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مشابه کیفیتی است که در یک تبلت برتر اندرویدی مانند Samsung Galaxy Tab S7 Plus انتظار دارید. به طور کلی اگر کیفیت صفحه نمایش عامل مهمی در انتخاب شما باشد، iPad Pro 2021 ناامید کننده نخواهد بود.

دوربین

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب این تبلت وجود دارد که فوق العاده و مبهوت کننده نیست اما برای کارهای روزمره به اندازه کافی خوب است. همچنین یک دوربین فوق عریض ۱۰ مگاپیکسلی برای مواقعی که به زاویه بیشتری نیاز دارید، وجود دارد که بسیار مفید است. یک حسگر در پشت تبلت موجود است که برای تشخیص عمق برای حالت عمودی استفاده می‌شود. در جلوی تبلت نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد که در حاشیه بالای دستگاه قرار گرفته است.

 

یک ارتقاء نرم افزاری جدید برای iPad Pro 2021، ویژگی ای به نام Center Stage است که از دوربین برای دنبال کردن شما در اتاق هنگام تماس‌های ویدئویی استفاده می‌کند.

 

این ویژگی شما را ردیابی می‌کند و صورتتان را در مرکز تصویر قرار می‌دهد. این باعث می‌شود که تماس‌های ویدئویی برای شما راحت تر باشند. با این ویژگی دیگر مجبور نیستید که بر روی صفحه نمایش خود نظارت داشته باشید تا ببینید که آیا در قاب هستید یا خیر.

باتری

ایپد پرو ۲۰۲۱ می‌تواند ۱۰ ساعت کامل را دوام بیاورد. قابل ذکر است که وقتی تبلت در حداکثر روشنایی صفحه نمایش قرار می‌گیرد، باتری آن بسیار سریعتر افت می‌کند. بر خلاف سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ اپل، به همراه آیپد پرو ۲۰۲۱ جدید یک شارژر در جعبه دریافت می‌کنید. دلیل اینکه چرا اپل تصمیم گرفته است که شارژرها را در این تبلت قرار دهد اما از آیفون‌های خود حذف کند، در حال حاضر مشخص نیست.

 

شارژ سریع در iPad Pro 2021 چندان قابل توجه نیست، به این معنی که شارژ آن نسبت به برخی از تبلت‌های اندرویدی مانند Samsung Galaxy Tab S7 Plus، کمی بیشتر طول می‌کشد. شارژ ۱۸ واتی آن به میزان قابل توجهی کندتر از تبلت رده بالای سامسونگ است که از ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات آیپد پرو ۲۰۲۱ ؛ بهترین آیپد اپل در اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 15 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.